Historie

Na počátku všeho bylo světlo…. teda vlastně ne, na počátku všeho byl Dan Koutný, který přišel s nápadem založit na Ústavu konstruování závodní tým pneumobilů a podařilo se mu získat potřebný budget.

Ale aby byl úvod kompletní, v roce 2011 vznikají na Ústavu konstruování dvě diplomové práce pod vedením prof. Josefa Nevrlého. První diplomová práce se zabývala teoretickým řešením pohonu a jejím autorem je Martin Stodolák. Druhá práce obsahuje přímo konstrukční řešení pneumobilu a jejím autorem je Petr Podhorský. Výsledkem prací byly dva funkční prototypy, které byly představeny na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Do závodů tyto vozy však nikdy nezasáhly.

Píše se rok 2012 a tým tehdy s názvem VUT Monster Trike a ve složení David Machýček, David Smejkal, Filip Korsa a Petr Fišer, nastupuje do svého historicky prvního závodu.  Hned získává cenu pro nejlepšího nováčka a umísťuje se v kategorii design na skvělém druhém místě. V závodních disciplínách se pak tým umísťuje na dvanáctém místě v závodě na akceleraci (acceleration race), na čtrnáctém místě v závodě na čas (arcade race) a na jedenáctém místě v jízdě na dojezd (long distance race). Vzhledem k tomu, že šlo o úplně první závod, jsou tyto výsledky úspěch. Druhý tým nastupuje pod názvem Luxfer Team a umísťuje se v acceleration race na dvaadvacátém místě, v arcade race byl neklasifikován a při long distance dosáhl na patnácté místo.

V následující sezoně 2013 tým prošel obměnou členů i názvu a tehdy s bílým vozem pod názvem Dragonfly a ve složení Hana Balounová, Martin Galda, Tomáš Rozsypálek a Lukáš Skalický dosáhli v závodě 4. místo v soutěži o nejdelší dojezd a v závodě na čas získali 5. místo. Tento rok znamenal historicky nejlepší umístění vůbec. Výsledky druhého vozu se z tohoto roku nepodařilo dohledat.

Pro sezonu 2014 tým nasadil do závodů opět oba vozy, první s názvem Whirlwind druhý s názvem Hurricane. V závodě se pak vozidlo Whirlwind umístilo na 27. místě v akceleraci, 18. místě v závodě na čas a na 23. místě v závodě na dojezd. Vozidlo Hurricane (dnešní Blowfish) se umístilo na 19., 15. a 29 místě.

Sezona 2015 byla pro tým velmi smolná, neboť díky technickým potížím se auta umístila pouze v závodě na dojezd na 23. místě Blowfish a na 30. místě Whirlwind.

S myšlenkami na revitalizaci renomé došlo v sezoně 2016 k zaměření se na spolehlivost. Závody absolvovala obě auta, kdy tým bílého vozu (Blowfish) tvořili T. Strmiska, T. Buchta, O. Svoboda a L. Navrátil a tým černého vozu (Whirlwind) byl ve složení T. Kroutil, L. Danda, J. Zvoníček a M. Kvoch. V akceleraci, závodě na čas a v soutěži na dojezd se tým Blowfish umístil na 15., 12. a 24. místě. Tým Whirlwind dosáhl umístění na 16. místo v akceleraci a 19. místo v závodě na dojezd. Bohužel v závodě na čas vozidlo havarovalo a nebylo tak klasifikováno. Signifikantním dílčím úspěchem je také 3. místo týmu Blowfish v kategorii Project management.

pneumobil_3

Reklamy